FS.02


Tento vůz představuje zcela odlišnou koncepci oproti minulému vozu. Náskok předních světových týmů je průměrně 10let a naším cílem je do tří let zaútočit na první desítku nejlepších. S tímto vozem se nám podařilo na soutěži Formula Student Germany 2010 dosáhnout 18tého místa a chybí už nám jen opravdu málo, se dostat mezi 10 nejlepších.

FS_02

Rám je tvořen trubkami z chrom-molybdenové oceli a uhlíkovými sendvičovými panely vlastní výroby. Podvozek vpředu je typu pull-rod, kdy tlumiče včetně řízení i stabilizátoru jsou pro maximální snížení těžiště vozidla uloženy pod nohama pilota. Zadní odpružení je typu push-rod. Těhlice jsou odlité z hořčíkové slitiny a jsou tak lehčí až o 40% při porovnání s loňským vozem. Byla vyrobena také nová pedálová jednotka a více přizpůsobená potřebám jezdce. Motor zůstal zachován. Je to Yamaha YZF-R6 2007, který přes sekundární řetěz pohání zcela nový diferenciál od společnosti Drexler.

O vozu FS.02 byl kladen velký důraz na snížení hmotnosti a zvýšení celkové spolehlivosti vozu. Snadná ovladatelnost v možných situací a rychlá přednastavení nejrůznějších parametrů jsou charakteristické vlastnosti tohoto vozu.

 

Technické údaje:

Rám Hybridní, uhlíkové sandvičové panely a chrom-molybdenové trubky
Rozvor 1660 mm
Rozchod 1280 mm vpředu a 1180 vzadu
Váha vozu bez jezdce
275 Kg
Rozložení hmotnosti 50/50 %
Podvozek Lichoběžníkové nezávislé zavěšení
Odpružení Typ Pull-rod vpředu a Push-rod vzadu
Pneumatiky Hoosier 20.5×7.0 – 13 R25A
Kola 7″x13″ O.Z.
Motor Yamaha YZF – R6 (2007)
Počet válců 4
Vrtání 67 mm
Zdvih 43 mm
Objem motoru 599 ccm
Kompresní poměr 12,8 : 1
Používané palivo RON 98
Maximální výkon při 63kW při 11 000 ot/min
Maximální krouticí moment při 52Nm při 10 500 ot/min
Pohon Sekundární řetěz
Diferenciál Drexler KLimited Split Differential v2010
Chlazení Chladič s ventilátorem, elektrická vodní pumpa
Brzdová soustava Kotoučové brzdy, vpředu kotouč 251 mm, třmen Willwood, vzadu 220 mm, třmen AP Racing, nastavitelné rozložení brzdového účinku
Elektronika Multifunkční volant, upravené elektropneumatické sekvenční řazení