V pořadí šestý vůz z dílny CTU CarTech, ač vzhledem podobný FS.05, skrývá zásadní konstrukční změny a odráží péči týmu i o ty nejmenší detaily. Na první pohled zaujme barevné rozlišení levé a pravé poloviny monopostu, které nekončí na karoserii, ale pokračuje v podobě veškerých eloxovaných hliníkových dílů náprav a komponentů v kokpitu.

IMG_4183

Mezi zásadní technické změny patří především použití 10 palcových disků a pneumatik, namísto dříve používaných 13 palcových. I díky použití námi vyvinutých a vyrobených ráfků z uhlíkových vláken jsme tak dokázali ušetřit 13,2kg. Nově se na voze objevily i díly tisknuté na 3D tiskárnách, sintrované laserem a také díly vyrobené ze slitiny titanu. Celkem jsme dokázali vůz odlehčit na 197kg, což je při použití čtyřválcového motoru hodnota srovnatelná se světovou špičkou.

Zrychlit v zatáčkách nám pomohl nekompromisní aeropaket, skládající se z tří segmentového předního a zadního křídla o celkovém přítlaku 602 N při rychlosti 54 km/h. Největší dosažitelné boční zrychlení v zatáčkách se tak přehouplo přes hodnotu 3g. O bezpečné brzdění se starají námi navržené brzdové třmeny, čtyř-pístkové vepředu a dvou-pístkové vzadu, vyfrézované z vysokopevnostní hliníkové slitiny a zakázkové brzdové kotouče.

Technické údaje:

Rám: Monokok z uhlíkových vláken sedvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Rozvor: 1578 mm
Rozchod (vpředu/vzadu): 1200/1180mm
Hmotnost vozu (bez pilota): 197kg
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): 45:55%
Zavěšení kol: Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách.
Odpružení: Čtyřcestné, nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Pneumatiky (vpředu/vzadu): Hoosier 18,0×7,5 -10 R25B/Hoosier 18,0×7,5 – 10 R25B
Ráfky: Vlastní 10″ z uhlíkových vláken.
Motor: Yamaha YZF-R6, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru): EFI Technology Euro 4
Vrtání: 67mm
Zdvih: 43mm
Zdvihový objem: 599ccm
Kompresní poměr: 12,8:1
Palivo: RON 98
Maximální výkon: 64kW při 10 400 1/min
Maximální točivý moment: 60Nm při 8 700 1/min
Sekundární převod: Motocyklový řetěz 520
Diferenciál: Drexler LSD v2010
Chlazení: Vodní pumpa Yamaha R6, zakázkový chladič s elektrickým ventilátorem.
Brzdová soustava:
Kotoučové brzdy na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku.
Vpředu 205mm kotouče se čtyřpístkovými vlastními třmeny
Vzadu 208mm kotouče s dvoupístkovými vlastními třmeny
Elektronika: AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie.