V pořadí šestý vůz z dílny CTU CarTech, ač vzhledem podobný FS.05, skrývá zásadní konstrukční změny a odráží péči týmu i o ty nejmenší detaily. Na první pohled zaujme barevné rozlišení levé a pravé poloviny monopostu, které nekončí na karoserii, ale pokračuje v podobě veškerých eloxovaných hliníkových dílů náprav a komponentů v kokpitu.
Mezi zásadní technické změny patří především použití 10 palcových disků a pneumatik, namísto dříve používaných 13 palcových. I díky použití námi vyvinutých a vyrobených ráfků z uhlíkových vláken jsme tak dokázali ušetřit 13,2kg. Nově se na voze objevily i díly tisknuté na 3D tiskárnách, sintrované laserem a také díly vyrobené ze slitiny titanu. Celkem jsme dokázali vůz odlehčit na 197kg, což je při použití čtyřválcového motoru hodnota srovnatelná se světovou špičkou.
Zrychlit v zatáčkách nám pomohl nekompromisní aeropaket, skládající se z tří segmentového předního a zadního křídla o celkovém přítlaku 602 N při rychlosti 54 km/h. Největší dosažitelné boční zrychlení v zatáčkách se tak přehouplo přes hodnotu 3g. O bezpečné brzdění se starají námi navržené brzdové třmeny, čtyř-pístkové vepředu a dvou-pístkové vzadu, vyfrézované z vysokopevnostní hliníkové slitiny a zakázkové brzdové kotouče.
Technické údaje:
Rám: | Monokok z uhlíkových vláken sedvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo4), svařovaný metodou TIG |
Rozvor: | 1578 mm |
Rozchod (vpředu/vzadu): | 1200/1180mm |
Hmotnost vozu (bez pilota): | 197kg |
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): | 45:55% |
Zavěšení kol: | Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách. |
Odpružení: | Čtyřcestné, nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče |
Pneumatiky (vpředu/vzadu): | Hoosier 18,0×7,5 -10 R25B/Hoosier 18,0×7,5 – 10 R25B |
Ráfky: | Vlastní 10″ z uhlíkových vláken. |
Motor: | Yamaha YZF-R6, řadový 4 válec |
ECU (řídící jednotka motoru): | EFI Technology Euro 4 |
Vrtání: | 67mm |
Zdvih: | 43mm |
Zdvihový objem: | 599ccm |
Kompresní poměr: | 12,8:1 |
Palivo: | RON 98 |
Maximální výkon: | 64kW při 10 400 1/min |
Maximální točivý moment: | 60Nm při 8 700 1/min |
Sekundární převod: | Motocyklový řetěz 520 |
Diferenciál: | Drexler LSD v2010 |
Chlazení: | Vodní pumpa Yamaha R6, zakázkový chladič s elektrickým ventilátorem. |
Brzdová soustava: |
Kotoučové brzdy na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku.
Vpředu 205mm kotouče se čtyřpístkovými vlastními třmeny
Vzadu 208mm kotouče s dvoupístkovými vlastními třmeny
|
Elektronika: | AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie. |