Tento vůz představuje zcela odlišnou koncepci oproti minulému vozu. Náskok předních světových týmů je průměrně 10let a naším cílem je do tří let zaútočit na první desítku nejlepších. S tímto vozem se nám podařilo na soutěži Formula Student Germany 2010 dosáhnout 18tého místa a chybí už nám jen opravdu málo, se dostat mezi 10 nejlepších.
Rám je tvořen trubkami z chrom-molybdenové oceli a uhlíkovými sendvičovými panely vlastní výroby. Podvozek vpředu je typu pull-rod, kdy tlumiče včetně řízení i stabilizátoru jsou pro maximální snížení těžiště vozidla uloženy pod nohama pilota. Zadní odpružení je typu push-rod. Těhlice jsou odlité z hořčíkové slitiny a jsou tak lehčí až o 40% při porovnání s loňským vozem. Byla vyrobena také nová pedálová jednotka a více přizpůsobená potřebám jezdce. Motor zůstal zachován. Je to Yamaha YZF-R6 2007, který přes sekundární řetěz pohání zcela nový diferenciál od společnosti Drexler.
O vozu FS.02 byl kladen velký důraz na snížení hmotnosti a zvýšení celkové spolehlivosti vozu. Snadná ovladatelnost v možných situací a rychlá přednastavení nejrůznějších parametrů jsou charakteristické vlastnosti tohoto vozu.
Technické údaje:
Rám | Hybridní, uhlíkové sandvičové panely a chrom-molybdenové trubky |
Rozvor | 1660 mm |
Rozchod | 1280 mm vpředu a 1180 vzadu |
Váha vozu bez jezdce |
275 Kg |
Rozložení hmotnosti | 50/50 % |
Podvozek | Lichoběžníkové nezávislé zavěšení |
Odpružení | Typ Pull-rod vpředu a Push-rod vzadu |
Pneumatiky | Hoosier 20.5×7.0 – 13 R25A |
Kola | 7″x13″ O.Z. |
Motor | Yamaha YZF – R6 (2007) |
Počet válců | 4 |
Vrtání | 67 mm |
Zdvih | 43 mm |
Objem motoru | 599 ccm |
Kompresní poměr | 12,8 : 1 |
Používané palivo | RON 98 |
Maximální výkon při | 63kW při 11 000 ot/min |
Maximální krouticí moment při | 52Nm při 10 500 ot/min |
Pohon | Sekundární řetěz |
Diferenciál | Drexler KLimited Split Differential v2010 |
Chlazení | Chladič s ventilátorem, elektrická vodní pumpa |
Brzdová soustava | Kotoučové brzdy, vpředu kotouč 251 mm, třmen Willwood, vzadu 220 mm, třmen AP Racing, nastavitelné rozložení brzdového účinku |
Elektronika | Multifunkční volant, upravené elektropneumatické sekvenční řazení |