Pokřtěná na jméno Spitfire. Jedná se o jubilejní 5. monopost, ve kterém se i přes obměněný tým studentů odráží zkušenosti nabyté v předchozích letech.

IMGP0315.jpg
V sezóně 2013 jsme se rozhodli pokračovat v odlehčování formule a zlepšování jejich jízdních vlastností. Už v roce 2010 vznikl návrh oprostit se od klasického trubkového rámu a vytvořit monokok z uhlíkových vláken. Výroba monokoku trvala dlouhé 4,5 měsíce. Důležité bylo monokok správně navrhnout, propočítat a nakonec nasimulovat. Až 94. návrh dokázal uspokojit naše představy a potřeby, ale hlavně splnit regule a nařízení pro použití na závodním voze.

Další nemalou změnou bylo použití aerodynamických prvků vpředu začleněných do těla formule, vzadu umístěny na lehkém hliníkovém rámu. Díky použití aerodynamických prvků lze zatáčky projíždět rychleji, s bočním přetížením až 2,3 G.

Brzdový systém nyní využívá lehčí komponenty a plovoucí uložení kotoučů. Přepracována byla kompletně celá kolová skupina a byly zvětšeny možnosti nastavení geometrie zavěšení a parametrů odpružení.

Technické údaje:

Rám: Monokok z uhlíkových vláken sedvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo4), svařovaný metodou TIG
Rozvor: 1640 mm
Rozchod (vpředu/vzadu): 1260/1210mm
Hmotnost vozu (bez pilota): 216kg
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): 45:55%
Zavěšení kol: Nezávislé zavěšení všech kol, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách.
Odpružení: Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Pneumatiky (vpředu/vzadu): Hoosier 20,5×7,0 -13 R25B/Hoosier 20,0×7,5 – 13 R25B
Ráfky: O.Z. Racing 13″
Motor: Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru): EFI Technology Euro 4
Vrtání: 67mm
Zdvih: 43mm
Zdvihový objem: 599ccm
Kompresní poměr: 12,8:1
Palivo: RON 98
Maximální výkon: 64kW při 10 400 1/min
Maximální točivý moment: 60Nm při 8 700 1/min
Sekundární převod: Motocyklový řetěz 520
Diferenciál: Drexler LSD v2010
Chlazení: Nucené – utěsněný nasávací kanál, chladič a elektrický ventilátor.
Brzdová soustava: Kotoučové brzdy AP Racing se zakázkovými kotouči Goldfren na všech kolech, 2 okruhový systém, nastavitelné rozložení brzdného účinku.
Vpředu 235mm kotouče se třmeny CP4227
Vzadu 220mm kotouče se třmeny CP4226
Elektronika: AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení, kompletní telemetrie.