Sezona:
Tým CTU CarTech odstartoval sezonu obhájením vítězství na českém závodě FSCzech v Mostě, kde měl ze všech týmů nejrychlejší monopost v disciplínách Autocross a Endurance. Na maďarském závodě FSEast na Hungaroringu se tým CTU CarTech ve světové konkurenci umístil celkově na třetím místě. Na třetím závodě FS Alpe Adria v Chorvatsku, kde monopost FS.13 opět dominoval hned ve dvou dynamických disciplínách, týmu uniklo prvenství kvůli technické závadě na řízení a nakonec i přes ztracené body z hlavní disciplíny skončil CTU CarTech na pátém místě v celkovém hodnocení.
Monopost:
Spalovací formule FS.13 týmu CTU CarTech
Monopost FS.13 je výsledkem dvouleté práce během pandemie, kdy se závody nekonaly. Tým CTU CarTech jako jeden z mála týmů zvolil strategii postavit monopost i během sezony bez závodů pouze pro testování nových komponentů a trénink servisního týmu a nových jezdců. Tak vznikl předchůdce letošního monopostu, formule s názvem FS.12. Tato cesta, i když poměrně časově náročná, se nakonec na závodech ukázala, jako rozhodující a týmu přinesla množství dat z testování a nových zkušeností pro tým, které se na závodech v letošní sezóně povedlo úspěšně zúročit.
Monopost FS.13 disponuje novým systémem odpružení a tlumení přední nápravy, které umožňuje izolovat klopné a vertikální složky jízdních sil. Díky tomu je možné chování auta precizněji a rychleji nastavit tak, aby byli piloti schopni vytěžit z monopostu co nejvíce mechanické přilnavosti ve všech disciplínách. Úpravy přední nápravy znamenaly také přechod ze systému pullrod na systém pushrod, tedy umístění systému odpružení v horní části auta. Díky tomu se také uvolnil prostor v dolní části vozu a povedlo se tak docílit většího průtoku vzduchu do aerodynamických podlah a na křídla po stranách kokpitu. Díky tomu a díky dalším optimalizacím aerodynamického paketu se naší aerodynamické skupině povedlo zvýšit celkový přítlak až o 20,4 % oproti poslednímu monopostu testovanému na závodním okruhu.
Pohonná jednotka – motor z motocyklu Yamaha R6 disponuje vačkami vlastního návrhu pro lepší průběh výkonové křivky. Z předchozích let jsme převzali návrh titanových svodů a výfuku, karbonové sání a celkové snížení o 30 mm použitím suché vany s externím mazacím okruhem. Všechny tyto úpravy se podílejí na maximálním výkonu 59 kW, který je skrze novou čtyřstupňovou převodovku přenášen na zadní kola. Pro změnu převodu slouží poloautomatické řazení pádly pod volantem, které přešlo značnou optimalizací, díky které se nám povedlo výrazně snížit časy řazení. V závodním režimu dosahuje spotřeba benzinu 18 l/100 km.
U závodního monopostu je kriticky důležitá nízká hmotnost a nízký moment setrvačnosti vozu. Díky použití karbonových kol společně s nízkoprofilovými pneumatikami se povedlo ušetřit až 8 kg rotačních hmot nejdéle vzdálených od těžiště monopostu. Spolu s dalšími konstrukčními úpravami na celém autě se celková hmotnost zastavila na pouhých 187 kg.

Technické údaje:

Rám: Monokok z uhlíkových vláken sedvičové konstrukce doplněný v zadní části prostorovým trubkovým rámem z vysokopevnostní oceli (25CrMo5), svařovaný metodou TIG
Rozvor: 1530 mm
Rozchod (vpředu/vzadu): 1180/1100mm
Hmotnost vozu (bez pilota): 187kg
Rozložení hmotnosti (vpředu:vzadu): 48:52%
Zavěšení kol: Roll-Heave systém vpředu, nezávislý pull rod vzadu, dvojitá A-ramena nestejné délky na obou nápravách.
Odpružení: Plně nastavitelné Öhlins TTX25 MKII tlumiče
Pneumatiky (vpředu/vzadu): Hoosier 16×7,5 -10 R25B/Hoosier 16×7,5 -10 R25B
Ráfky: Obrobené středy s uhlíkovým límcem
Motor: Yamaha YZF-R6 2007, řadový 4 válec
ECU (řídící jednotka motoru): EFI Technology Euro 4
Vrtání: 67mm
Zdvih: 43mm
Zdvihový objem: 599ccm
Kompresní poměr: 13,7:1
Palivo: RON 98
Maximální výkon: 64kW při 10 400 1/min
Maximální točivý moment: 60Nm při 8 700 1/min
Sekundární převod: Motocyklový řetěz 520
Diferenciál: Drexler LSD v2010
Chlazení: Nucené – utěsněné nasávací kanály, chladiče a elektrické ventilátory. ☠
Brzdová soustava:
Elektronika: AIM data logger, elektropneumatické sekvenční řazení